BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 2, 2011

Darjat seorang isteri

~ Isteri Siddiqin

Isteri yg tidak meminta apa2 dari suaminya sekalipun ia perlu. Dia menerima dgn penuh kesyukuran segala yg disediakan oleh suaminya. Jika ada Alhamdulillah, jika tiada dia bersabar malah tidak meminta. Apatah lagi yg tida perlu, jika diberi pun akan ditolak dgn baek. Golongan ini mmg payah hendak dicari di akhir zaman ini, mmg seorang wanita yang luar biasa


~ Isteri Muqarrobin

Tidak meminta dari suami kecuali yg perlu sahaja. Yg tidak perlu tidak diminta bahkan jika diberi sekalipown oleh suaminya akan ditolak dengan baek. Namun jika yg diperluakn tidak ada, dia ttp kn bersabar dan tidak mendesak. Golongan ini juga sukar tuk dicari di akhir zaman ini.


~ Isteri Solehin

Meminta kepada suaminya yg perlu dan sesekali juga meminta yg tidak perlu. Menginginkan kehidupan yg selesa dari segi makan minum, tempat tinggal serta kenderaan. Namun jika suaminya tidak member, dia ttp kn bersabar. Inilah golongan yg solehah.


~ Isteri Fasik

Selalu meminta2 dan jika diberi tidak pernah puas, tidak pernah cukup. Jika tidak diberi akan mendtgkn masalah, dia kn merungut2, marah2, sakit hati serta merajuk yang pada akhirnya kn mendtgkan masalah dlm rumah tangga. Golongan ini selalu derhaka kpd suami, apatah lagi kpd Tuhan.






p/s: MasyaAllah, minta2 dijauhkan diri dari golongan yg ke-4. Amin....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...