BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 27, 2011

lelaki vs gadis seperti aku

Entry kali nie, sy nk kongsi tips bagaimana cara kite nk menolak cinta org laen ngan cara lembut
Ada tips tuk laki2 n juga gadis2
Try usha dulu tgk

Bg laki2 yg xtau mcm maner nk menolak cinta dr si gadis,
Boleh la tujukan lagu ini pada mereka.....

video

Tidak lupe juga pd gadis2 yg tidak tahu cara lembut tuk menolak cinta dr si jejaka,
Boleh la dendangkan lagu nie kepada si dia.....

video

Hopefully this tips can helps u allz.....
Enjoy the song.....

p/s: Tidak ade kene mengena antara yg idup ataupun yg telah mati....

Sunday, October 2, 2011

Mengapa wanita sering menangis


Kerana wanita itu unik…
Allah ciptakan ia sbg makhluk yg istimewa…
Ku kuatkan bahunya untuk menjaga anak2nya…
Ku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman…
Ku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia…
Ku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yg lain menyerah…
Ku beri dia naluri untuk mencintai anak2 dalam apa jua keadaan sekalipun…
Ku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi alau dikhianati oleh teman, walau disakiti orang tersayang…
Wanita adalah makhluk kuat…
Tapi jika satu saat dia menangis, itu kerana Allah beri dia air mata untuk mambasuh luka batin dan memberi kekuatan baru…


p/s: Betapa hebatnya seorang wanita…

22 tanda hari kiamat semakin hampir



* Sembahyang diabaikan (diringan2kn)

* Keinginan nasfu syahwat digalakkan dan berleluasa disebarkan melalui iklan, buku, gambar, risalah atau filem.

* Penjenayah menjadi pemimpin dan kebanyakannya jahil mengenai agama dan banyak memberi fatwa yang menyesatkan pengikutnya.

* Perkara benar menjadi salah dan sebaliknya. Sukar untuk membezakan perkara halal dan haram kerana haram dianggap halal dan sebaliknya.

* Berbohong menjadi satu keperluan dalam hidup dan menganggap jika tidak berbohong sukar untuk hidup senang.

* Membayar zakat (harta, perniagaan dan pendapatan) dianggap beban.

* Orang yg hidup mengikut kehendak agama ditindas dan hati mereka sentiasa merintih kerana maksiat berleluasa tetapi mereka tidak mempu mencegahnya.

* Turun hujan di luar musimnya dan hujan tidak memberi keuntungan kpd makhluk di muka bumi.

* Fenomena lelaki berkahwin dgn lelaki (homoseksual) dan perempuan berkeinginan kpd perempuan (lesbian) semakin menjadi2.

* Perempuan menguasai lelaki dan memakai ubat guna2, sihir dan amalan syaitan lain.

* Anak2 mengingkari dan menderhaka ibubapa, dimana ibubapa menjadi kuli.

* Kwn baek dilayan dgn kasar, manakala musuh diberi layanan baik. Kwn disangka lawan dan musuh dianggap sahabat serta memusuhi orang yg mengajak berbuat baek.

* Dosa dipandang ringan malah berbangga melakukannya seperti zina, minum arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang, mendedahkan aurat dan berjudi.

* Masjid dihiasi indah tp kosong, terpulau, berkunci dan banyak berlaku kecurian barang masjid yg berharga.

* Ramai yg sembahyang tp munafik dan berpura2. Di dalam sembahyang berjanji akan mengikut suruhan tetapi diluar sembahyang melanggar perintahNya.

* Akan dtg golongan manusia dari Barat menguasi mereka yg lemah (iman) dan ramai terpengaruh dengannya seperti mengikut cara mereka berpakaian, bergaul dan suka berpesta.

* Al-Quran dicetak dgn indah akan tetapi hanya menjadi perhiasan dan jarang dibaca serta diamalkan kehendaknya.

* Amalan riba berleluasa hingga orang alim pun terjebak sama.



* Darah manusia tidak berharga, sering berlaku pembunuhan, peperangan dan jenayah.

* Penganut Islam tidak mahu mengamalkan suruhan agama dan tidak mahu membela serta menyebarkannya.

* Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yg tidak beriman adalah syaitan yg baik).

* Ramai orang kaya pergi umrah dan haji dgn tujuan melancong, yg sederhana pergi untuk berniaga dan yg miskin bermaksud meminta sedekah.


p/s: Marilah kita saling memperingati, amar makruf nahi mungkar....

Darjat seorang isteri

~ Isteri Siddiqin

Isteri yg tidak meminta apa2 dari suaminya sekalipun ia perlu. Dia menerima dgn penuh kesyukuran segala yg disediakan oleh suaminya. Jika ada Alhamdulillah, jika tiada dia bersabar malah tidak meminta. Apatah lagi yg tida perlu, jika diberi pun akan ditolak dgn baek. Golongan ini mmg payah hendak dicari di akhir zaman ini, mmg seorang wanita yang luar biasa


~ Isteri Muqarrobin

Tidak meminta dari suami kecuali yg perlu sahaja. Yg tidak perlu tidak diminta bahkan jika diberi sekalipown oleh suaminya akan ditolak dengan baek. Namun jika yg diperluakn tidak ada, dia ttp kn bersabar dan tidak mendesak. Golongan ini juga sukar tuk dicari di akhir zaman ini.


~ Isteri Solehin

Meminta kepada suaminya yg perlu dan sesekali juga meminta yg tidak perlu. Menginginkan kehidupan yg selesa dari segi makan minum, tempat tinggal serta kenderaan. Namun jika suaminya tidak member, dia ttp kn bersabar. Inilah golongan yg solehah.


~ Isteri Fasik

Selalu meminta2 dan jika diberi tidak pernah puas, tidak pernah cukup. Jika tidak diberi akan mendtgkn masalah, dia kn merungut2, marah2, sakit hati serta merajuk yang pada akhirnya kn mendtgkan masalah dlm rumah tangga. Golongan ini selalu derhaka kpd suami, apatah lagi kpd Tuhan.






p/s: MasyaAllah, minta2 dijauhkan diri dari golongan yg ke-4. Amin....

Tanda2 sblm menemui ajal

* Tanda 100 hari sebelum sakaratulmaut

Ini adalah tanda pertama dari Allah kpd hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun, semua umat Islam akan mendapat tanda ini Cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja.

Tanda in akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut hingga hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan2 menggigil. Bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah petanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang. Maka inilah peluang terbaik untuk memanfaatkan masa yang ada bagi mempersiapkan diri dengan amalan untuk dibawa dan ditinggalkan sesudah mati. Manakala, bagi mereka yang tidak sedar atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa membawa sebarang manfaat.


* Tanda 40 hari sebelum mati

Tanda ini juga berlaku sesudah waktu Asar, dimana bahagian pusat kita akan berdenyut2. Pada ketika ini, daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah. Maka malaikat maut akan mengambl daun tersebut dan mula membuat persediaan ke atas kita dengan mengikut kita sepanjang masa.


* Tanda 7 hari

Tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan dimana orang sakit yang tidak lalu makan secara tiba2 berselera untuk makan.


* Tanda 3 hari

Pada ketika ini akan terasa denyutan jantung di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikessan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan memudahkan pengurusan mandian kita nanti. Ketika ini juga, mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bg orang yang sakit hidungnya akan perlahan2 jatuh (dapat dikesan jika dilihat dari bahagian sisi). Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam dan telapak kakinya yang terlanjur akan perlahan2 jatuh ke depan serta sukar ditegakkan.


* Tanda 1 hari

Berlaku sesudah waktu Asar dimana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun2 dimana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.


* Tanda akhir kematian

Akan berlaku dalam keadaan dimana kita akan merasakan satu keadaan sejuk dibahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucapkan kalimah syahadah dan berdiam diri disaat menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah yang telah menghidupkan serta mematikan kita.


p/s: Agar ak tergolong dalam mereka2 yg sedar, amin…..

Saturday, October 1, 2011

Aquaria KLCC

Ke Aquaria KLCC bersama rom8 ak Habibi,

Dr stesyen LRT U ke stesyen LRT KLCC,
Msk Aquaria KLCC dgn harga RM35,
It's so much fun,
1st ikan yg kitaorg tgk "PIRANHA",
Bermcm2 jenis iakn leh tgk,
Warna kuning, biru, merah, hijau, striking, mcm2 ag r,
Bkn skdr ikan je de,
Binatang laen pown de gak,
Binatang pe?
Ular, katak, rakun dan mcm2 ag,
Agak menarik n puas ati,

Then g jln2 sekitar taman suria KLCC,
N leh tgk air pancut,
Cute sgt air pancut 2,
Mcm2 corak die wat,
Mmg besh wat release tension,
A wonderful saturday...


p/s: Aquaria KLCC tmpt agak bgus tuk jln2 ngan family

Kenali diri melalui tarih lahir

Mukadimah, ber-blog sambil mkn yogurt mmg mengasyikkan.... (^-^)


Hurm, entri kali nie kite ckp ttg kenali diri,
Byk cara yg kita dgr,
Melalui jenis darah, melalui bln kelahiran, melalui hari lahir,
Tp kali nie sy nk kongsi ttg kenali diri melalui tarikh lahir,
Mesti dah biase dgrkn,
Hurm, nk tau cam ner?????
Kene la tgk video kat bwh nie.....


video


p/s: Just 4 fun....jgn terlalu taksub yer.....syirik 2.....

Ketahui jantina laptop n pc anda

Selama nie ak anggap laptop ak nie hubby,

Tp xsangka die pompuan,
Argh ak xkire, ak nk die jd hubby ak gak,
Korg nk tau x jantina laptop n pc korang,
Ikut pe yg ak tulis kat cini,
Selamat mencube....

1~ Buka Notepad
2~ Copy ayat nie = CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"
3~ Boleh la nk save File name = love u.vbs
4~ Tukar save as type kpd All Files....save kat dekstop sng ckit
5~ Dah save leh closed notepad
6~ G kat dekstop, then double click file "love u.vbs"
7~ Leh dgr de org sbut I LOVE YOU
8~ Laki ke pompuan?




p/s: So b4 nk bg gelaran 2 kene la knlpasti dulu k...

Friday, September 30, 2011

Honey ak ternoda

Rase cam mls jew nk g UM ari nie,

Bgn pown da lmbt,
Siap ag sarapan even da lmbt ke UM,
Time nk kejutkn Honey ak bgun,
Ak baru perasan Honey ak dinodai,
Hangin ak jap,
Sape berani wat gangguan seksual keats Honey bunny ak huh,
Cian Honey ak,
Abih rosak plate no,
Haish.......
Sorry my Honey,
Kalo leh mrh da nk mrh da kat sape yg buat u nie,
Xper, I ttp syg u Honey walau ape pown yg terjadi.....


p/s: Atleast tglkn la note "sy minta maaf, terlanggar" xder la nk mrh sgt....

Thursday, September 29, 2011

Field trip to banting

Field trip nk tangkap nyamuk di Banting,

Yg g ak, bb, k.aminah, sam, kelvin dan firdaus,
Bertolak kul 7.30pg n smpai kul 9.20pg,
Then bergerak ke Banting bersama kumpln Unit Entomologi,
Berkumpul di Klinik Kesihatan daerah,
Join perbincgn ringkas ngan diaorg....

Tgh ari cari hotel tuk menginap and check in,
Ptg lps asar berkumpul di klinik kesihatan dan bahagi group kepada 2,
1st group ke Tongkah and 2nd group ke Pulau Banting,
Ak n bb join 2nd group and others join 1st group,
Yg group kitaorg, 2 pompuan n 7 lelaki,
Hurm, kerja vector nie best gak,
Slalo kuar g trip, besh2,
Tp 2 la ketahan mental n fizikal kene tinggi,
N ak perasan ramai org vector lelaki yg hensome n cute2 lak 2,
Hehehe, mengatai sat.... :p

Lps diorg setting trap,
Acara mengumpan nyamuk pun berlangsung,
Sorang jd umpan n yg laen duk menyembang,
Bosan2 tggu, sempat berkenalan ngan org2 vektor,
Sambil2 mkn mknn yg dibungkus ptg td,
"Nasi Lemak Kepak",
Popular kat banting, cdp gak....

Namun hasil tangkapan xlumayan,
Xdpt capai target nyamuk yg dicari,
Last2 kul 11mlm kitaorg kms2 brg,
Then bergrk nk balik,
Tp b4 that diorg ajk g minum2,
Lps minum baru balik ke hotel,
N tido la pe ag....

Pg td gerak kul 7pg dr hotel,
G cari mkn bungkus nasi lemak,
Sampai site kat Tongkah, kitaorg mamam dulu,
Baru la wat operasi,
Kitaorg tangkap nyamuk n group k.aminah cari larvae,
Kul 10.30pg, kitaorg berkumpul tuk balik ke hotel lak,
Sempat ag beradu jap kat hotel,
Then, check out kul 12tgh ari....

B4 bergerak balik,
We all mkn tgh ari sat,
Tp ak xmkn pown,
Nasi lemak yg pg td still ag terasa,
Lps 2, we all ambik gambar wat kenang2an,
Then baru bertolak balik,
Sampai kt um kul 2ptg.....

Really enjoy d trip,
InsyaAllah, next trip will be on 5-7 Oct 2011,
Can't wait for d next trip,
Really2 want 2 go......

Wednesday, September 28, 2011

leave to a trip for 2days

At 7am,

We'll be going trip to Kuala Selangor for 2days,
Miss my hubby already,
Hubby dunt nakal2 yer,
And my Honey,
Sorry coz need to leave you alone at UM,
Dunt worry there many people around that will accompany you,
If you're bored you can have chit chat with new friends there,
I'll leave you just one night,
N honey dunt nakal2 jugak ye,
Mizz u guyz.....

Tuesday, September 27, 2011

Surat cinta seorang lelaki

Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan gravity terhadapku tiada lagi berfungsi setelahku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang geap dan ditemani stlagit dan stlagmit yang bagai sembilu.

Kondominum cinta yang kita bina dari makgat basikal dan kipas helicopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya. Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan abang iparku. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.

Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenagkan dirimu yang entah kemana menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.

Mengapa? Mengapa saying? Mengapa ini semua bias terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk. Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! Terlalu berat dugaan yang kutempuhi ini.

Kini segalanya telah pun berakhir. Aku sedar siapa aku. Aku hanya insane biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan McGver, McDonald’s, Superman atau Kasatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardine yang ku genggam ini telah pun luput tarikhnya. Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun ak cincang untuk dibuat makanan lembu.

Walaupun segalanya telah pun berakhir, disini, diatas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali. Selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah SOGO, selagi ada kedai kasut selipar di sekitar Argentina, sselagi kumpulan Metallica tidak berpecah, aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan. Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya, aku mengambil keputusan muktamad untuk menuggu tiang elektrik dhadapan rumahku berbuah. Kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepadamu. Nak x?


p/s: Nie la kesannyer bile lelaki tulis surat.....

Tanda2 anda dilamun cinta

Kadang2 kita tak sedar samada kita dilamun cinta. Ini sedikit tanda2 yg boleh membantu anda mengetahui samada anda dilamun cinta atau tidak:


1 ~ Sentiasa mahu lihat si dia tersenyum

2 ~ Tanpa sedar anda mula meluahkan apa yang anda rasa dan hal peribadi anda kepada si dia

3 ~ Anda mula berkongsi perkara yang berlaku dalam hidup anda dengannya

4 ~ Anda akan sentiasa teringatkan si dia

5 ~ Hanya sifat baiknye sahaja yang anda nampak. Walaupun si dia ada sikap jahat, anda tolak sikap tersebut dan terima dia seadanya

6 ~ Anda sudah mula minat mendengar lagu-lagu cinta

7 ~ Anda mula terasa amat sayang kepada si dia

8 ~ Anda rasa ingin slalo berjumpa dgn si dia namun bila bertemu anda malu untuk bertentang mata serta bersembang dgn si dia

9 ~ Slalo ambil berat pasal kesihatan dan makan minum si dia

10 ~ Suka saat sms dan call masuk tertera nama si die

11 ~ Anda kan merasa sedih saat die bersedih dan anda rasa gembira saat die ketawa

12 ~ Tidak sesekali anda ingin menyakiti hati si dia



p/s: Inilah antara tips yang ak leh kongsi, hope can help you guys

Madah cinta

Cinta yg tulus ikhlas lahir daripada sikap, perbuatan dan tindakbalas yang dipamerkan oleh seseorang, bukannya dari kata-kata bermadah walaupun terlalu indah

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita

Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang dan dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan menganugerahkan sekeping hati pada kita, kerana Tuhan telah memberikan sekeping hati lagi pada seseorang utuk kita mencarinya

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusarannya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya


Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas kurnia tersebut

sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanyat

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kamu harus membiarkannya pergi

Cinta adalah keabadian dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki

Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan didalam dirinya

Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya

Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh

Jika kehadiran cinta sekadar untuk mengecewakan, lebaih baik cinta itu tidak pernah hadir

Mengenalmu adalah satu anugerah, menyakitimu adalah satu larangan, mendampingi hidupmu adalah satu kebahagiaan dan meninggalkanmu adalah satu kebodohan




p/s: cinta itu kurniaan Tuhan yg terindah, mengungkap seribu rasa

Saturday, September 24, 2011

soalan2 lazim kehidupan

Biler 1st perikse besar....
~Result UPSR da kuar, dpt bape? Mintak sekolah asrama mane?

Biler saat2 gentir SPM....
~Da SPM dah rupenyer, bape resultnyer? Mintak U mane?

Biler da abih U.....
~Besau panjg dah yong, keje ape, mane gaji bape?

Biler menuju kedewasaan....
~Da masuk 20-an nih, calon de x? Bile nk kawen?

Biler da kawen da....
~2thun da yong kawen, ank xder ag ke?

Biler anak 1.....
~adknyer biler lg nk kedunia



p/s: Hidup nie xabih2 ngan persoalan2 sebegini.....hurm.....

Friendship




Few relations in earth never die

To the world you may be just one person, but to one person you may be the world

Friendship a single soul living in two bodies

Friendship is a promise made in the hearth, silent, unwritten, unbreakable by distance, unchangeable by time

A friendship is the one who believes in you when you have ceased to believe in yourself

Friendship is the breathing rose, with sweets in every fold

A friend is someone who knows the song in your heart and can sing it back to you when you have forgotten the words

Friends are the most important ingredient in the recipe of life

Sometimes you put walls up not to keep people out, but to see who cares enough to break them down

A friend is someone who understands your past, believes in your future and accepts you just the way you are

Truly great friends are hard to find, difficult to leave and impossible to forget

If I had to sum up friendship in one word, it would be comfort

A good friend is a connection to life, a tie to the past, a road to the future, the key to sanity in a totally insane world

If you're alone, I'll be your shadow. If you ant to cry, I'll be your shoulder. If you want a hug, I'll be your pillow. If you need to be happy, I'll be your smile. But anytime you need a friend, I'll just be me

Friendship needs no words


p/s: asleep after type the title....hahaha :p

Thursday, September 22, 2011

precious in my life

lets me tell u something
precious thing in my life
its all about
"my hubby" and "my honey"

"my hubby"
acer, my 1st hubby
he was stolen by sumone
my heart broken
ienovo, my latest or 2nd hubby
my brother introduce him to me
although, we just 3 weeks together
but, i can feel the chemistry
make me happy again

"my honey"
kriss modenas
her name was AGL7474
our relationship has been 3 years
she always there
whenever i'm in trouble
whenever i'm happy
whenever i'm sad
she always be there for me
i'm proud of her
may our relationship last forever



p/s: sorry i dunt have d picture, maybe later on i'll upoad d picture..... ;)

Terus terang....


Jangan pernah kau katakan
Bahwa cintaku terlarang
Karena tak ada yang tahu
Arti cinta sesungguhnya
Cinta datang dari Tuhan
Yang tak mungkin ku hindarkan
Karena aku manusia
Yang pastinya butuh cinta
Kepadamu aku terus terang
Bahwa aku memang masih sayang
Demi kamu aku relakan perpisahan
Hanya kamu yang aku sayang
Bersamamu jiwaku melayang
Demi kamu aku relakan perpisahan
video

p/s: the song is so touching.....hope u all enjoy it.... (^-^)

Whenever you need me....

Hello....
Why don't you,
Go outside,
Kiss the rain,
Whenever you need me,
Kiss the rain,
Whenever I'm gone, too long,
If your lips,
Feel lonely and thirsty,
Kiss the rain,
And wait for the down,
Keep in mind,
We're under the same sky,
And the nights,
As empty for me, as for you,
If you feel,
You can't wait till morning,
Kiss the rain,
Hello.....
Do you miss me?
I hear you say you do,
But not the way I'm missing you,
Kiss the rain,
Whenever you need me.....


video

p/s: I'll always be there for you.......

Wednesday, September 21, 2011

pendiam.....

hari ini,
ak jadi pendiam,
slalonyer riuh jer suara ak kat workstation TIDEC,
tetibe ak jd pendiam,
hurm, xde la pendiam mane just krg berckp,
seronok gak bile krg berckp, boleh buat keje byk ckt,
esok pown nk diam gak la, buleh???
maaf la kengkwn, bkn mrh just nk berdiam diri,
~SILENT~


p/s: nk tgk sampai bile ak leh thn jd pendiam nih...jum uji.... ;-)

Tuesday, September 20, 2011

luahan hati seorg wanita




Pernahkah engkau hargai cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengertikan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu, memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu, membuatku terpaku

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Ku sayang padamu
Kan ku abadikan dikau
Sewaktu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya
Kanku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini
Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu
Bagai bahtera dilanda badai
Gelora cinta mengoncang jiwaku
Berombak mencari daratan yang damai
Oh Cintaku
Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan cinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku ini
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu
Kanku coretkan kenangananmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

p/s: error while upload video. I'll upload later

video

Saturday, September 10, 2011

hati ini

Org kata,

cinta itu indah,
seolah2 dunia ini kita yg punye,
warna pelangi mencorak setiap saat,
segal2nya indah.....

tp kenapa,
ak merasakan sakit, pedih n cdih,
setiap masa, waktu n saat,
xmampu jiwa ak menanggungnyer lg,
bg ak, jatuh cinta tu amat menyakitkan,
andai ak lelaki kn ku luahkan pd si dia,
ape kn daya, ku hanye gadis yg lemah,
tiada kekuatan tuk meluahkannya,
hanya disini saja mampu tuk ku luahkan,
segala isi hati ku ini.....

hatiku riang,
tika mcg msk n namamu tertera di kaca hp,
tika dikau wish 'gud mornik' n 'gud nite'
tika dikau ty kbr berita, aktiviti harian,
tika dikau ambl berat ttg ak
hatiku riang dgn segala tindak-tanduk mu.....

ak cembru,
bila dikau baek ngan org lg,
bila dikau mcg ngan org laen,
bila dikau fb ngan org laen,
bila dikau chat ngan org laen,
ak cemburu bila dikau lyn mereka sama mcm dikau lyn ak.....

knp,
ku jatuh cinta padamu,
dikau terlalu baek pd semua,
kdg2 ku merasakan dikau anggap ku sbg adik,
xlbh dari tu,
hati rasa berat, mata ku berair saat ku fikirkn ttg itu,
ku rase sprti hatimu pd org laen,
ak xkuat tuk tahu kebenarannya.....

seandainya,
ak de kekuatan tuk meluahkannya,
pasti ak xsakit begini,
ape keputusan dikau sekalipun,
ak ttp kn doakn dikau bhgia,
semoga dikau bahagia......


p/s: Jd x ak tulis puisi..... (^-^)

Thursday, July 21, 2011

Minggu yg memenatkan n memingkan kepala

Minggu nih terasa sgt2 penat,
Bdn pown letih2 n xbermaya,
Nk kate kerja kuat xjgk,
Byk sgt dok pk kowt,
Lbh2 lg da nk dekat tarikh traning,

Smlm g wisma R&D UM,
Belajor mesin photostate,
Mcm2 function yg kitaorg balaja,
Time tuh de pengajar, ak, k.hazu n Izwan,
Then start smlm ak jd miss photostate,
Keje opis,
Izwan duk jd "mandor" monitor ak dr dekat,
huhu, jgn mare ye izwan...

Kitaorg bertiga (ak, izwan n sharif) duk menyembang sambil wat keje,
Tibe2 de org duk tegur 'korg nih suke keje ngan mesin jerk eh'
Then de ler sorng dr geng kitaorg ckp 'keje ngan mesin lg sng kak'
Hehe, mkn dlm jerk dgr kate die....
Hahaha, seronok ak dgr....

Minggu dpn (25-30 July) n Minggu berikutnyer (1-5 August),
Kene handle training emory biosafety,
Urm, blum start lg da duk pening,
Even bkn keje ak pown kene wat gak....

Hopefully sume berjaya....
Ak doakn korng berjaya gak....

Tuesday, July 5, 2011

Jodoh....

Topik yg cantik, menarik n tertarik tuk entry hari nih...

Jodoh....Jodoh....Jodoh....

Menjelang umur 20an,
Masing2 duk sibuk2 ngan alam perkahwinan,
Merisik...Meminang....Bertunang....n lastly Berkahwin....
Saban hari berlalu,
Akan dpt surat jemputan kahwin,
Sila lah dtg, jemputlah umah, wajib hadir tau...
Seronok tgk member2 yg akn melangkah dr alam bujang ke alam keluarga...
Lama2, ak duk pk gak bile ler mase ak plak????

Jodoh pertemuan tu ketentuan Allah,
Berdoa saban hari agar diketemukan jodoh yg terbaek buat diri ni,
Namun bak kata org, jodoh tu juga perlu dicari,
Hurm, xtau la nk ckp mcm mana....

Buat masa nie,
Berserah sahaja dulu pada Allah...

Thursday, June 23, 2011

setelah sekian lama menyepi....

hurm....lama dah jari-jemari nih xmenaip page nih...

senyap...sepi....sunyi...mcm umah kitaorg skrg...
umpama xberpenghuni....
yg kedengaran hanya bunyi cicak, cengkerin n plg annoying bunyi nyamuk.....
dr terengganu ke kl, xlari dr benda alah kecik ciptaan tuhan ini

sampai sini saje entry page tuk ari nih...
esok luse kite jumpe lg...
InsyaAllah, jika tuhan mengizinkan...
selagi jari-jemari ini bergerak,
selagi minda masih berfungsi,
selagi nyawa dikandung bdn,
selagi itulah entry ini pasti kn idup lg...

c u later....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...